torstai 28. heinäkuuta 2016

Aamukahvilla







Meillä oli ihana hetki viikko sitten nuoren hääparin kanssa heitä kuvatessa. Osa kuvista otetiin meidän pihassa ja olin stailannut romanttisen pöytäryhmän kuvauksia varten.
Kuvia otettiin myös luonnon keskellä, etukäteen sovituissa paikoissa. Kuvista tuli ihastuttavia. Aviomieheni oli pääkuvaajana, minä assisteerasin ja kuvasin myöskin. Molempien kuvia annettiin hääparin käyttöön. Ja mitä parasta, olivat ihastuneita niihin kuten mekin. Kuvaus suoritettiin ennen hääpäivää, kun oli harjoitusmeikki ja kampaus. Kaikessa rauhassa sai kuvata ja vaihtaa kuvauspaikkaa.

Olin aiemmin katsellut valon kulkua pihassamme aamuisin. Tein meille aamukahvikattauksen seuraavana aamuna aurinkoiseen kohtaan. Se sattuu olemaan kotikuusen juurella.

Olin tehnyt mustikkapiirakkaa pensasmustikoista. Ohje on helppo :D

Pensasmustikkapiirakka

Valmis muropohja
pensasmustikoita
kermaviili
1 muna
sokeria ja vaniljasokeria.

Sulata taikina ja painele voideltuun piirakkavuokaan. Sekoita kermaviili, kananmuna ja sokerit. Levitä seos pohjan päälle ja ripottele päälle mustikat. Uunissa noin n.vajaassa 200asteen lämmössä. Katso tarkka ohje piirakan paistoon valmiinpohjan kääreestä.


Kahvitteluhetken jälkeen pääsinkin pihassani pesemään mattoa. Muuten ei olisi sitä tarvinnut pestä(kun olin vasta keväällä sen hankkinut), mutta kaadoin sille lasillisen karpalomehua. Jep. Kauniin punainen tahra jäi.

Kuvannut olen paljon ja kunhan helle helpottaa malttaa istahtaa koneen äärelle kuvia seulomaan ja tännekkin kirjoittelemaan.

Viimeisiä tämän kesän lomapäiviä vietetään.Suloisia päiviä.

Mari


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos käynnistäsi ja pikku viesti olisi mukavaa.