lauantai 19. syyskuuta 2015

Syysistutuksia puutarhassa







Ensi kesää varten olen istuttanut kavereilta saatuja  sekä omista kukista talteen otettuja kukkien siemeniä maahan sekä ruukkuihin, kylmäkaraisuun vai mikähän nyt olikaan oikea termi.
Ruukut olen istuttanut maahan. Ja merkannut hyvin, jotta tiedän keväällä mitä missäkin kasvaa.
Kiitos vaan ohjeista ja vinkeistä ystäville, joilla tietämys on ammatilaisten luokkaa. 

Maahan olen myös istuttanut kesän mansikka-amppelit ja äidiltä tuodut mansikantaimet. Haluan kukkapenkkiä rajaamaan nurmikon reunaan mansikat. Kaunista ja hyödyllistä. Haluisin niiden alle olkea vaan en ole vielä keksinyt mistä sitä saisin. Se olisi myös hyödyllistä esteettisen virkansa ohessa. Mansikat ei multaantuisi kasvaessaan.

Kukkapenkkiä reunustamaan olen suunnitellut köysivirityksen, mutta se on vasta suunnitelmana. Aviomiehellä riittä puusavotassa ja katoksen rakennuksessa hommaa yllin kyllin.
 Odottamassa on myös pari muutakin ideaa. Mutta ne näätte aikanaan ,kunhan saadaan toteutettua.

Puutarhaan olen istuttanut uusia syyshortensioita ja muutaman perennantaimen.

Tämä päivä menee pojan salibandypeleissä, hän  pelaa tänä viikonloppuna edustuksenjoukkueessa.Miesten Suomen Cupin toista kierrosta.

Suloista lauantaita kaikille!

Mari




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos käynnistäsi ja pikku viesti olisi mukavaa.